Вкладені
алгоритмічні структури повторення та розгалуження.
Словничок:
(записати в зошит)
- Вкладені розгалуження – це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься в середині іншого розгалуження.
Домашнє завдання: Виконати скрипт за послідовністю, що наведена нижче. Надіслати файл виконаної практичної роботи за адресою bopoha13@gmail.com або у соціальні мережі
Обов'язково вказати прізвище, ім'я учня
Підготовка до практичної роботи
Вправа Квіти
Створити проект, у якому Кіт буде запитувати користувача, що йому намалювати: хризантему чи лотос. У випадку, якщо буде завдання намалювати іншу квітку, повинно з'явитися повідомлення про помилку.
Створити проект, у якому Кіт буде запитувати користувача, що йому намалювати: хризантему чи лотос. У випадку, якщо буде завдання намалювати іншу квітку, повинно з'явитися повідомлення про помилку.
- Визначаємо властивості квітів:
- Колір – червоний
- Кількість пелюсток – 23
- 1 половина пелюстки:
- Повторень – 50, поворот – 1о, кроків – 2.
- Поворот для малювання другої половини пелюстки 130о.
- Поворот для малювання іншої пелюстки – 5о
Лотос
- Колір – білий
- Кількість пелюсток – 7
- 1 половина пелюстки:
- Повторень – 25, поворот – 2о, кроків – 2.
- Поворот для малювання другої половини пелюстки 100о.
- Поворот для малювання іншої пелюстки – 5о
Отже, виконуємо стандартний початок скрипту. Ми знаємо, що у нас має бути малювання, тому додаємо команди олівця.
Спочатку складамо скрипти для
малювання першої квітки, перевіряємо його, потім – для малювання другої. У кінці додаємо блоки розгалуження для питання та відповідей.
Малюємо хризантему.
Ми знаємо з опису характеристик, що у нас 23 пелюстки, тому використовуємо блок Повторити.
Задамо колір олівця (я обрала червоний).
Для того, щоб намалювати перші половини пелюсток, потрібно 50 раз повторити команди:
- повернутись на 1 градус вправо;
- переміститись на 2 кроки.
Для того, щоб починати малювати другу частину пелюстки, потрібно повернутись направо на 130 градусів і знову повторити 50 раз наступні дії:
- повернутись на 1 градус вправо;
- переміститись на 2 кроки.
І після повторення малювання повернутись на 5 градусів вправо для того, щоб стати у вихідне положення.
Перевірямо результат.
Малюємо лотос.
Примітка: блок команд для малювання хризантеми від'єднуємо на низ екрана. Не видаляємо!
Ми знаємо з опису характеристик, що у нас 7 пелюсток, тому використовуємо блок Повторити.
Задамо колір олівця (я обрала жовтий).
Для того, щоб намалювати перші половини пелюсток, потрібно 25 раз повторити команди:
- повернутись на 2 градуси вправо;
- переміститись на 2 кроки.
Для того, щоб починати малювати другу частину пелюстки, потрібно повернутись направо на 100 градусів і знову повторити 25раз наступні дії:
- повернутись на 2 градуси вправо;
- переміститись на 2 кроки.
І після повторення малювання повернутись на 5 градусів вправо для того, щоб стати у вихідне положення.
Перевірямо результат.
Тепер повертаємось до умови, де сказано "Кіт буде запитувати користувача, що йому намалювати: хризантему чи лотос".
Тому додамо на початок скрипту команду Запитати
На цьому етапі нам потрібно використати розгалуження, яке у Скретчі реалізуться за допомогою команди
Далі створюємо умову для виконання.
Для цього використовуємо два блоки:
- = з блоку Оператори
- відповідь з блоку Датчики
Наступниим етапом буде створення власне вкладених структур повторення та розгалуження.
Вкладна структура повторення:
Для цього виконуємо наступні дії:
скрипт малювання хризантеми поміщаємо у блок Якщо
Вкладна структура розгалуження:
Нам відомо, що якщо відповідь на питання виконавця відмінна від "хризатему" або "лотос", то Спрайт видає відповідь "Я не вмію це малювати". Тому виконуємо наступні команди:
додаємо вкладену алгоритмічну структуру розгалуження "Якщо - інакше" у блок Інакше
і додаємо умови для продовження виконання алгоритму аналогічно до першої частини - хризантеми
І переміщаємо скрипт для малювання лотоса у вкладену алгоритмічну структуру розгалуження в блок Якщо